Köpvillkor  | YouMeFashion.se


Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Minderåriga under 18 år måste ha målsmans godkännande för inköp hos oss.

Ångerrätt

Ingen affär är avslutad förrän du tagit emot, provat och godkänt dina varor. Du ska vara nöjd, annars får du pengarna tillbaka!
Som kund har du rätt att häva köpet, utan kostnad, och utan en speciell anledning. Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerfrist efter det att du mottagit varan. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Kontakta oss före du retunerar varan och skriv även order nummer eller skicka med en kopia på fakturan, returfrakten står kunden för. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara, dvs. en special beställd storlek (skräddarsydd klänning och klänningar som ej konfektionssydd) gäller ingen ångerrätt. Dock kan vi alltid hjälpa att anpassa storleken om det skulle visa sig att den inte passar. Se, kundtjänst storlekar för mer info.

Vi vill dock uppmärksamma dig på att:

- Varan måste vara i samma nyskick som när du hämtade ut den.
- Varan får ej användas (får dock provas).
- Varans märkesettikett får inte tas bort.

Leveranstid

För klänningar som vi har i lager är leveranstiden 2-3 dagar

För måttbeställda klänningar tar normalt mellan 3-6 veckor, men under lågsäsong juni-december kan klänningarna komma något tidigare.

 

OBS.

Notera att under Feb-Maj månad kommer det att vara ett högt tryck på våra måttbeställd klänningar då många vill bli fina inför vårens alla festligheter.


Därför vill vi rekommendera er att ha god framförhållning och plussa på 2-4 veckor extra då den vanliga leveranstiden inte kommer att gälla under denna period.  Så se till att beställa er klänning tidigt!


Om ni ändå behöver er klänning med en kortare framförhållning så är ni självklart välkomna att höra av er till oss.

 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Om en vara blir restnoterad eller vid en ev. försening återkommer vi via e-mail med leveranstid.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. 

Fraktkostnad

Frifrakt inom Sverige. Vi skickar alla försändelser med posten inom Sverige och DHL utanför.

Shipping Cost to EU country

You have to choose Shipping to FINLAND, NORWAY AND DANMARK when you submit your order.

(199 swedish kr) Only payment method for EU country is Paypal.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200:-


Returer

Vi följer distanshandelslagen. Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Kontakta oss före du retunerar varan och skriv även order nummer eller skicka med en kopia på fakturan. Returfrakten står kunden för.

Skicka returen till


DSLN Fashion International/YouMeFashion.se
Slipgatan 11
117 39 Stockholm

Sweden

Reklamation

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Kundtjänst så snart som möjligt. Det skall ske inom 14 dagar för en fellevererad vara samt inom 1 månader för en reklamation. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 20 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
   

Om en tvist uppstår

Vi följer alltid konsumentköplagen och  även rekommendationer från allmänna reklamationsnämnden.